21 Jun 2018

How to easily remove body hair: Braun Silk-épil 9 Epilator



I love shaving my legs every day. Said no one ever. Spring harvest is already here and I'm not talking about fruit harvest. Body hair removal is annoying part for most of the women. But don't mind me, I'm actually enjoying my annual bikini-part and leg-part harvest. How? Why? I'm a firm believer of epilation. And Braun Silk-épil 9 makes it that much easier with additional attachments, features and looks. Why epilaton? It takes only 2 times in the whole summer to be hair-free. Don't be afraid of the word epilation. Today, epilation is far from being painful and irritating. 

SLO
Kdor je kosmat, je tudi bogat. Ne vem če se ženske lahko tolažimo s to mislijo, so pa dlačice v centru pozornosti vsako poletje. Kako se lotiti iskanja idealne tehnike za odstranjevanje? Kaj je najboljša metoda? Se zanimaš za epiliranje?

Jaz sem na srečo svoj najljubši način odstranjevanja dlačic že našla pred leti. Imaš tanke, svetle in kratke dlačice? Potem bo epilator kot nalašč zate. Pa ne le zate, tudi za ostale bolj trmaste dlačice. Epiliranje je popolna metoda za odstranjevanje dlačic za slabih šest tednov (tako dolgo zdrži pri meni, sicer Braun obljublja gladko kožo do štirih tednov). To pomeni epiliranje samo dvakrat čez celo poletje. Tudi na bikini predelu. Pa naj vas ime epilator ne prestraši. Epiliranje je lahko malce neprijetno glede na vaš prag bolečine, pa vendar sem jaz popoln zagovornik te ''nič-kaj boleče'' metode. Ker imam svetle in tanke dlačice nimam nobenih težav z bolečino. Dejansko me epiliranje z Braun Silk-épil 9 zabava in nič ne boli. Dodatni pripomočki pa še kako polepšajo celoten proces. 


How to prepare your skin for epilation?

Braun Silk-épil 9 makes everything so much easier. Braun comes with 2 peeling heads, which polish your skin to perfection. You only need a bit of shower gel on the peeling head and you're good to go. Skin like baby's butt. Wet & Dry system is the biggest bonus by far - wet epilation is just glorious for all sensitive skins. A bit of hot water can make miracles to lower pain or any displeasing feels. My older epilator that served me for several years hadn't had that function. And the massage head is like a cherry on top after a hardworking day.

Kako pripraviti kožo na epiliranje?

Braun Silk-épil 9 zadevo precej olajša. Moj model ima dva nastavka za piling telesa, zato ni treba skrbeti za dodatno ''loščenje'' kože. Samo malo gela za tuširanje dodate in koža bo gladka kot dojenčkova ritka. Že sam wet & dry sistem omogoča mokro in suho epiliranje kar je za občutljivce več kot dobrodošlo. Jaz sem nad mokrim epiliranjem enostavno navdušena, saj starejši epilator te funkcije ni imel. Topla voda je vsekakor prednost pri zmanjšanju morebitnega neprijetnega občutka. Nastavek za masažo pa doda piko na i pri zaključku ali začetku dneva.



Advantages of Braun Silk-épil 9...
are more than obvious. At least to me. I'm easily comparing it to my older epilator, which was much less pleasing. I like everything about it, seriously. I like the massage and peeling heads, I like the light on the epilator, I like the efficiency of the epilator, I like wet & dry system, I like simple charging station and the esthetically pleasing Braun device. As a blogger I simply can't ignore the looks of the device. It's feminine and beautiful, with violet details and white glitter. I'm really honoured that Braun wanted to cooperate with me and I wouldn't accept the offer if I wasn't a firm believer of epilation. 


Prednosti Braun Silk-épil 9...
so več kot očitne. Vsaj meni, ki poznam pomanjkljivosti osnovnih modelov do potankosti po letih uporabe. Všeč so mi dodatni nastavki za piling in masažo, všeč mi je lučka na aparatu ki sveti v temi, všeč mi je wet & dry sistem, všeč mi je lepa polnilna postaja, všeč mi je učinkovitost puljenja dlačic in čudovit izgled. Kot blogerka ne morem prezreti izgleda te naprave. Bleščice in vijolični odtenki naredijo Braun Silk-epil 9 ''mašinco'' ženstveno in lepo na pogled. Paše v čisto vsak prostor in jo z užitkom pogledam. Res sem vesela, da se je Braun odločil sodelovati z mano in tega nikakor ne bi sprejela, če ne bi že prej verjela v uporabo epilatorja. 




5 comments:

  1. The epilator looks great but what I really want to know is where did you get that shirt from? It looks gorgeous on you :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! The shirt dress is actually from Asos, I'm sure you'll find it.

      Delete
  2. It sounds great! Thank you for the review!
    webstagram

    ReplyDelete
  3. It's been good to see your blog when I always look for such type of blogs. It’s great to discover the post here. Braun Series 7 Shaver review

    ReplyDelete
  4. If they get you to sign a legal document they have drafted without explaining it, run the other way.play bazaar satta king

    ReplyDelete

I would love to know your thoughts ♥